Hétfőtől kitiltják az áthaladó gépkocsiforgalmat Párizs belvárosában.
A párizsi városháza csütörtökön rendeletben “korlátozott forgalmú övezetté” nyilvánította a francia főváros négy belvárosi kerületét, ahol november 4-től nem engedélyezett személygépkocsikkal, teherautókkal és motorokkal áthaladni. A rendelet szerint az 5,5 négyzetkilométernyi területre csak a sürgősségi járművek, a buszok, a taxik, a mozgáskorlátozottak, valamint a négy kerületben lakó vagy ott dolgozó autósok és a célforgalmú járművek hajthatnak be, azaz azok, akiknek az indulási vagy érkezési helye a négy kerület egyikére esik (orvosi rendelés, bevásárlás, mozi- vagy színházlátogatás).
A többször elhalasztott intézkedés bevezetése Anne Hidalgo, Párizs szocialista főpolgármesterének kampányígérete volt annak érdekében, hogy “felszabadítsa az autók által elfoglalt közterületet” és csökkentse a környezetszennyezést, ahogyan azt több európai nagyváros (Madrid, Milánó, Róma) is megtette a központi kerületeiben. Az elképzelés 2021. májusában történt bejelentése óta az övezet határainak kialakítása komoly tárgyalások tárgyát képezte a párizsi prefektúrával, amely a csütörtökön megjelent rendeletet társszerzőként írta alá. Eredetileg a Szajna bal partján a Boulevard Saint-Germain és a folyó közötti terület, a Cité és a Saint-Louis szigetek, valamint a jobb part felső rakpartjai is a lezárt övezetbe tartoztak volna, de a végső változatból kikerültek.
A párizsi önkormányzat a legforgalmasabb fővárosi főútvonalakon a forgalom “jelentős” csökkenésére számít: a város által megrendelt hatástanulmány szerint az Opéra sugárúton 30 százalékkal, a Sébastopol sugárúton pedig 15 százalékkal csökkenhet a forgalom. A zajszint csökkenésére és a levegőminőség javulására is számít a városháza. Az önkormányzat jelezte, hogy a hétfőn hatályba lépő rendelet megszegőinek az első, “edukációs szakaszban” nem kell büntetésre számítaniuk, mielőtt a második, “ellenőrzési és büntetési fázis” életbe lép.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Alig van, de több lehet
Ötéves távlatban növekedni fog az elektromos járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Hogy az esés megúszhatóbb legyen
Három új helyszínen telepítettek motoros-alácsúszásgátló szalagkorlátokat a magyar közút és a HUMDA együttműködésében.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
Piacformálás
Hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett uniós importvámok csütörtökön.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
A rossz idők szele hozta a harcias pickupot
Amit megtettek maguktól a harcban állók, azt most céges alapon is kínálatba vették. Katonai járművet fejlesztettek a Toyota Hilux pickup-ból.
Vasárnap óraállítás!
Október 27-én, vasárnap hajnali 3 órakor vissza kell állítani az órákat hajnali 2 órára. Délután korábban sötétedik majd, reggel világosabb lesz.
Vasárnap óraállítás!
Október 27-én, vasárnap hajnali 3 órakor vissza kell állítani az órákat hajnali 2 órára. Délután korábban sötétedik majd, reggel világosabb lesz.
Láthatóság=Biztonság – ősszel igazán aktuális
Az ORFK-OBB a Groupama Biztosítóval együtt egy formabontó akcióval hívta fel a figyelmet a láthatóság fontosságára.
Láthatóság=Biztonság – ősszel igazán aktuális
Az ORFK-OBB a Groupama Biztosítóval együtt egy formabontó akcióval hívta fel a figyelmet a láthatóság fontosságára.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A legkomolyabb kockázatot jelenti!
A berlini műszaki egyetem kipróbálta a gyermekülések autóban való rögzítésére használható isofix-adaptert, ami siralmasan leszerepelt.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.
A németek jó árakat várnak a kínai autóktól
Drágának tartják a meglévő autókínálatot a németek egy felmérés szerint. Azt várják a kínai autóktól, mint a hatvanas években a japánoktól, a kilencvenesekben a koreaiaktól: olcsó árat.